פרויקטור מירון בוועדת החקירה: "נכשלנו בקיום הילולא שמחה"

    ישראל רובין 2 Comment on פרויקטור מירון בוועדת החקירה: "נכשלנו בקיום הילולא שמחה"

    טסלר: "השירות לציבור לא היה מספיק טוב. האירוע השנה לא זרם. היו עצירות תכופות של התנועה להר ושל המוזיקה להר". טסלר אמר כי העובדה של אושרו מתחמים לטישים ולחסידויות – יתכן שהיא שהעלתה את עוצמת הזעם הציבורי והביאה לפריצת המחסום

    13:28
    01.05.24
    יונתן שורק No Comments on מיוחד: פנה ל'מוקד הציבורי' עקב קריאת גז שגויה וכספו הוחזר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תא"ל במיל' וניצב בדימוס צבי טסלר, ממונה ההילולא במירון לשנת תשפ"ב מעיד הבוקר (ראשון) בפני ועדת החקירה לאסון מירון. טסלר הודה בעדותו כי מינהלת מירון בראשותו נכשלה בקיום הילולא שמחה כבכל שנה, לצד הזהירות היתרה בנושא הבטיחות.

    "הצלחנו ב"סור מרע", אבל פחות ב"עשה טוב". ההילולא לא הייתה שמחה, לפחות לא כבשנים קודמות. השירות לציבור לא היה מספיק טוב. האירוע השנה לא זרם. נקודה. היו עצירות תכופות של התנועה להר ושל המוזיקה להר", אמר טסלר בפתח עדותו.

    ביחס להפסקת המוזיקה מעת לעת, הסביר: "הרציונל בהפסקת המוזיקה הוא הפחתת העוצמה של הפרות הסדר. לתפיסתי כל אחד יכול להפסיק את המוזיקה אם זה גורם לדעתו לסדר ציבורי. המפיק אחראי על הבטיחות ואם הוא מזהה שזה מפריע לבטיחות -לי זה נשמע מופרך- אבל בסמכותו להפסיק את המוזיקה, בוודאי המשטרה".

    "אחר הצהריים נפרץ בכוח המחסום לציון הקבר, לרבות אותם נתיבי הליכה שהונחו שם למען הבטיחות. בהערכת מצב הבנו שאין יכולת להחזיר את הבטיחות ולכן נעצרו האוטובוסים שהיו בדרך להר", אמר טסלר והדגיש "ברור שזה פער שאסור שיקרה". טסלר אמר גם כי העובדה של אושרו מתחמים לטישים ולחסידויות – יתכן שהיא שהעלתה את עוצמת הזעם הציבורי והביאה לפריצת המחסום.

    טסלר: "היו הרבה החלטות על עצירה, על בסיס הערכת מצב משטרתית פנימית ביחס לבעיות שנוצרו בכניסה לציון הקבר. זו הסיבה שנעצרו. אמרנו שאנחנו לא יכולים לשלוט במספר האנשים בציון ולכן עלינו לעצור את הכניסה. כאשר זוהה ע"י המשטרה מוקד של הפרות סדר או לחץ אמרו שצריך לעצור. גם עם אלף אנשים -בצפיפות מוגזמת- יכול לקרות אסון".

    יו"ר הוועדה, השופטת ברלינר: "האם אתה חושב שהם לקחו שולי ביטחון מוגזם מדי?"

    טסלר: "מי שנושא באחריות לזה זו המשטרה והשיקולים המבצעיים הם שלה. מנקודת מבטי לא היה צורך לעצור כל עוד לא הגענו ל-16 אלף, אבל יש גורם מקצועי. סמכות לעצור יש לכולם מבחינתי. אני חושב שזו טעות לעצור את המוזיקה כי זה לא מועיל לכלום, אבל סמכות יש".

    עוד אמר: "לגבי השנה הזו: הבנו שקשה מאוד לעשות יותר מהדלקה אחת כי אתה נכנס לשאלות של מי כן ומי לא. אני בעד הדלקות נוספות אבל בשיפולי ההר".

    טסלר טען כי המינהלת זכתה לאמון רב מהציבור, אך לא בטוח שהם עמדו בו. לדבריו, אין לא טענה כלפי החסידויות אלא כלפי אותם מתפרעים אלימים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מודה ועוזב ירוחם